“tagg tre venner”

Er det noe jeg ser veldig mye av, så er det konkurranser på Facebook eller Instagram. Jeg leser igjennom innlegget og tenker at dette er noe jeg vil melde meg . på.. Men da jeg kommer ned til “hvordan” man skal melde seg på så står det som regel, tagg tre venner, eller noen ganger står det to. Hva med de som ikke har to eller tre venner? de som veldig gjerne vil være med på konkurranser men ikke kan, fordi man må ha tre venner..

Jeg har ikke tre venner, som regel når jeg melder meg på slike konkurranser så er det slik at du ikke må tagge noen, eller tagge en person, og den personen blir som regel mamma… Men det som skjer hver gang jeg ser slike konkurranser, er at jeg tenker over hvorfor jeg ikke har flere venner, hvorfor har jeg ikke noen som jeg kan tagge. 

 

Man kan fort bli deprimert av slike tanker, men hvor vanskelig er det ikke å endre på disse tankene? Man kommer som regel inni en ond sirkel, hvor man ikke kommer seg ut i fra, fordi hjernen memorerer dine tanker og disse tankene blir standar. Det er alltid disse tankene som vil dukke opp, da det er slik hjernen er vant til å fungere, og man havner i en ond sirkel med “dumme” tanker og mye stress.. 

Men tilbake til disse konkurransene, jeg synes det er forferdelig at man må ha tre venner for å være med på konkurranser. Så neste gang noen ligger ut en konkurranse så tenk dere om! Det er ikke alle som har tre venner, eller noen som helst venner. Vær så snill, tenk på de som vil, men ikke kan. Det er ikke lett og bli påminnet hver dag, ofte flere ganger om dagen, at man ikke har venner. 

Dette er noe som jeg har tenkt på lenge, men egentlig ikke liker å skrive om da jeg er en av de som ikke har nok venner til å melde seg på. Men jeg synes det er viktig å få det ut der. Og ikke minst få det ut av hjernen min, og ut til de som velger å lese dette! 

Ble kanskje litt rotete innlegg, men jeg er veldig trøtt og sliten, og måtte bare få det ut! 

Takk for meg! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg