Jeg er så lei av dårlig samvittighet!

 

Jeg er kjempe lei av å ha dårlig samvittighet, noe som jeg egentlig ikke burde ha.

Jeg er syk, og har vert det over lengre tid (9 mnd), men av en eller annen grunn så har jeg dårlig samvittighet for å være syk. Flere som kanskje føler det slik når de er syk?  

Jeg bor hjemme med mamma, noe som er veldig godt nå når jeg er syk, men jeg får veldig dårlig samvittighet fordi att jeg ikke klarer å hjelpe til i huset. Noen dager kan jeg klare å gjøre noen småting som å ta utav oppvaskemaskinen eller å legge sammen klær, men jeg må alltid ha en stol med meg slik att jeg kan sitte meg ned når jeg trenger det. Det verste er vell egentlig att jeg ligger på sofaen store deler av dagen, og har nok kommet inn i en ond sirkel… Jeg har aldri vert flink til å begrense meg, så når jeg har en god dag, da tar jeg alltid litt ekstra i og ender da opp med å ødelegge de to – tre neste dagene.. Slitsomt.. Men forhåpentligvis så har jeg lært det denne gangen, og kan klare å styre meg, og ikke bruke opp hele batteriet om gangen! Kanskje det er noen som har noen tips? 

 

 

En ting som hjelper meg på vonde dager, det er alle dyrene mine, de stiller alltid opp og trøster deg uansett hva som skjer. Og de får meg opp av sofaen. De trenger meg, og det hjelper meg med motivasjonen om å holde humøret oppe og bli bedre! Det er veldig vanskelig å bli bedre om du ikke ønsker det selv! 

Og nå når vi har fått kattunger så sitter jeg ofte på gulvet å leker og ler, og det føles så deilig! Jeg tror jeg nesten vil kalle det terapi! 

 

Gleder meg til jeg klarer å ri igjen! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg